Świąteczne szycie – wzór/ Christmas sewing – FPP Pattern

ChristmasStar_01 FPP Pattern LittleTownFabric AGF betyipiernaty

Święta za miesiąc! Nie ma zatem co czekać ze świątecznym szyciem. Jeśli jesteś fanem szycia na papierze (foundation paper piecing), i chcesz ozdobić dom – mam propozycję – Świąteczną gwiazdę.

One month till Christmas! Not much time left, and if you like to sew something special for this time of year – here’s my proposal – a Christmas Star.5 ChristmasStar_01 FPP Pattern LittleTownFabric AGF betyipiernaty

Wzór powstał dzięki inspiracji świąteczną kolekcją Amy Sinibaldi – Little Town.  Do uszycia samej gwiazdy (średnica 30cm) wystarczy 5 tłustych ósemek – czyli połówek tłustej ćwiartki (format, w którym sprzedawane są tkaniny do patchworku). Jeśli zamierzasz kadrować wzory  – możesz potrzebować więcej materiału.

This pattern was inspired by Amy Sinibaldi’s collection: Little Town.

To make the Star (its diameter is 30cm/11,9in. finished) you’ll need 5 fat eights. If you plan to fussy cut – then you may need a fat quarter.1 ChristmasStar_01 FPP Pattern LittleTownFabric AGF betyipiernaty

Wzór składa się z 16 elementów, które stopniowo łączymy. Zaczynamy od pojedynczych szablonów, do których przyszywamy wybrane tkaniny zgodnie z podaną kolejnością (z szyciem metodą FPP można się zapoznać w sieci, ja polecam instrukcję Karoliny z B-Craft 🙂 . Następnie łączymy szablon ‚a’ z szablonem ‚b’. Powinno być 8 takich par. Należy zszyć po 4 takie pary – co daje dwie połówki gwiazdy. Pozostaje tylko zszyć połówki, pasując środek.  Po uszyciu średnica gwiazdy powinna mieć ok 30cm (ciągła linia szablonu) plus po 0,6cm zapasu (przerywana linia szablonu).

There are 16 elements in the pattern: 8 x ‚a’ and 8 x’b’. Print the 3rd page four times, and cut out the templates. Sew your fabrics onto templates (plain side) starting from 1. Next step is joining and stitching ‚a’ and ‚b’ (8 times). Then you will sew together 4 sections – you’ll end with half circle. Make another one, and sew those half circles together.

The Star is finished – and its diameter should be 11,9 in (finished).

2 ChristmasStar_01 FPP Pattern LittleTownFabric AGF betyipiernaty

Ze swoich gwiazd uszyłam poduszki, łącząc gwiazdę (koło) z tłem, metodą odwrotnej aplikacji. Na środku kwadratu tła wycięłam koło o średnicy mniejszej ok 1 cm od szczytu ramion gwiazdy.

Następnie materiał tła nałożyłam odpowiednio na gwiazdę i naszyłam ściegiem krytym – polecam poszukanie w sieci filmików (reverse applique).

Przygotowany w ten sposób wierzch poduszki złożyłam z wypełnieniem do patchworku
i cienką tkaniną  (jak w patchworku), przepikowałam maszyną i ręcznie.

4 ChristmasStar_01 FPP Pattern LittleTownFabric AGF betyipiernatyI’ve made two pillow covers using reverse applique, to add a border around the Star.

I recommend online tutorials if you are not familiar with this method.
When the top of my pillow was ready I simply made the sandwich (using some leftover batting), and hand and machine quilted it.3 ChristmasStar_01 FPP Pattern LittleTownFabric AGF betyipiernaty

Na spód poduszki wybrałam tkaninę z poprzedniej kolekcji Amy – Playground.

Jeśli uszyjecie gwiazdę – podzielcie się nią używając określenia #christmasstar_01, czekam z niecierpliwością.

The back of the pillows is another Amy’s design, from the collection named Playground.

Feel free to tag me (@betyipiernaty) while posting your #christmasstar_01 on social media 🙂 looking forward to see it!

7 ChristmasStar_01 FPP Pattern LittleTownFabric AGF betyipiernaty

Miłego szycia/ Happy sewing!

Maja

Świąteczna Gwiazda_01 – wzór w formacie

Christmas Star_01 – a pdf pattern

Reklamy

3 myśli w temacie “Świąteczne szycie – wzór/ Christmas sewing – FPP Pattern

  1. Wzór jest świetny (dziękuję 🙂 ). Jest wiele patchworkowych gwiazd „do przytulenia” w sieci, ale większoć taka… standardowa. Ja szukałam takiej właśnie „lekkiej” 🙂 A poduszki dą piękne. Podziwiam Maju Twoją umiejętność tak niebanalnego, nieoczywistego doboru tkanin – nie tylko do siebie, ale także do projektów. Ja wiem, że tu akurat wykrzystałaś wzory z jednej kolekcji, ale chyba nie pomyślałabym o nich przy gwieździe. A tu proszę! Pięknie. Mam nadzieję, że zdążę w tym roku 🙂

    Polubienie

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )