Czy syreny kręcą się w kółko?/ Do the mermaids swim all around?

Mendocino Mandala 1 betyipiernaty mendocinofabrics eppOd razu się przyznam, że EPP wciągnęło mnie bez reszty. EPP czyli English Paper Piecing : bierzesz kartonik, obtaczasz materiałem, zszywasz to na lewej stronie (albo sklejasz, jeśli jesteś bardzo nowoczesna) a potem zszywasz z innym tak przygotowanym kawałeczkiem. Najlepiej, jeśli postępujesz według planu – kształty układają się w jakąś mozaikę 🙂 choć pewnie i jest jakiś improwizujący odłam EPP…


Here’s my confession: I am addicted to EPP . EPP means English Paper Piecing: you need a piece of cardboard, a piece of fabric a bit larger than a template and you simply wrap the fabric around a template and sew it on a wrong side. Then you sew it together with another piece of fabric. Ok I think you should  check it on youtube 😉

Mendocino Mandala 2 betyipiernaty mendocinofabrics epp

Ten sposób szycia jest idealny na wakacyjne wypady – ponieważ to dość powolna technika, nie trzeba za sobą taszczyć worków z tkaninami, wystarczą niewielkie kawałki, oraz uprzednio przygotowane szablony (można kupić gotowce, można też – narysować ręcznie na kartonie wzór i wyciąć, można wspomóc się programami do rysowania i wydrukować na nieco grubszym papierze i wyciąć, o wycinaniu na ploterze nawet nie wspominam). Ja wybrałam trzeci wariant i narysowałam sobie wzór rozbudowany wokół sześciokąta.


EPP is perfect for Summer sewing. All you need is some small pieces of assorted fabrics, templates, thread and the needle. Not much isn’t it? Templates can be bought, you can simply draw a pattern on a cardboard and cut it, or draw it using Cad programs. I made my own pattern on a computer and printed it on thicker paper.

Mendocino Mandala 3 betyipiernaty mendocinofabrics epp

W ten sposób powstała aplikacja na poduszkę – uszyta i pikowana ręcznie. Maszyny użyłam jedynie do skończenia poszewki – do wszycia zamka i zszycia brzegów.

Wykorzystałam tkaniny z kolekcji jednej z moich ulubionych projektantek Heather Ross: Mendocino – śliczny zestaw „ósemek” dostałam od Desi, mojej partnerki z instagramowej zabawy w szycie dla wylosowanej osoby na zadany temat.


That is how I made this pillow. Whole pattern was hand sewn and quilted. I’ve used my sewing machine for sewing a zipper and sewing together front and back of the pillow.

I used Heather Ross fabrics from Mendocino line. I have my precious bundle from Desi, my swap partner.

Mendocino Mandala 4 betyipiernaty mendocinofabrics epp

Do Mendocino dodałam niebieską i pomarańczową bawełnę (Kona Cotton: Robin Egg i Persimmon). Przepikowałam z bawełnianym wkładem nicią DMC w kolorze Ecru.

Ta poducha też jest częścią zabawy-wymiany organizowanej na IG. Tym razem temat brzmiał Under The Sea. Przesyłka już w drodze do Anglii, mam nadzieję, że się spodoba. Bo mnie trochę żal było się z nią rozstawać… 😉


I added Kona Cottons in Robin Egg and Persimmon. Quilted with DMC’s ecru thread.

This pillow cover was made for another IG swap called: Under The Sea. I’ve already send it to England, hope my swap partner will like it 🙂

 

Poduszkę zgłaszam do Hello Sunshine – zabawy organizowanej przez Gosię 🙂

hello2bsunshine2b2016

And this is my another entry in Gosia’s Hello Sunshine challenge!

Mendocino Mandala 5 betyipiernaty mendocinofabrics epp

Miłego weekendu/ Have a nice day!

Maja

 

12 thoughts on “Czy syreny kręcą się w kółko?/ Do the mermaids swim all around?

  1. Kochana nie dziwię się, że było Ci żal się rozstać z poduszką! Jest PIĘKNA!
    Mnóstwo pracy w nią włożyłaś. Bardzo mocno przemyślałaś koncepcję i wykorzystałaś printy na tkaninach, no i to ręczne pikowanie. Podziwiam!
    W ilu Ty różnych zabawach/wymianach bierzesz udział??
    Pozdrawiam wakacyjnie
    Kamila

    Lubię

  2. Piękna! Podziwiam umiejętność wykorzystania printu na tkaninie. Moje skąpstwo bierze górę i tnę jak leci – celem wykorzystania tkaniny do ostatniego milimetra.

    Lubię

  3. Cudowna! nie dziwię się że ciężko się było rozstać z syrenami! mam w domu miłośniczkę syren, za taką poduszkę oddałaby wiele 🙂 niesamowity efekt wirujących syren- super pomysł!

    Lubię

  4. No jak zawsze Maja 🙂 Podziwiam (no przecież nie przyznam się, że zazdroszczę 😉 ) Twoją umiejetność tworzenia kompozycji. Piękna poducha 🙂 A EPP wciąga na potęgę! Coś o tym wiem. Sama taszczę ze sobą kosmetyczkę z zestawem 😉
    I podpinam się pod wpis Kamili – Ileż tych zabaw 🙂 Fajnie! Jak wykończę ufoki to też się pobawię 🙂

    Lubię

  5. Pingback: Mała rzecz a cieszy/Cute little pouch | betyipiernaty

Skomentuj

