Praca wre/ WIP

BeeHive March

Rozgrzebane. Tak wyczerpująco mogę opisać swoje szyciowe aktywności.

Jak już wspominałam uczestniczę w kilku rocznych wspólnych szyciach.

Pierwszy to Bee Hive, w którym w kolejnych miesiącach szyjemy po jednym bloku dla jednej z dwunastu członkiń grupy. Moim miesiącem był luty, czekam jeszcze na jeden blok od pszczoły z Włoch. Wtedy poskładam wszystkie piękne kwadraty i będę zszywać swój bajeczny, różowy koc 🙂

Tymczasem minął marzec, którego królową była w naszej grupie Katrin. Wybrała blok „Podwójna gwiazda” w pięknej, ciepłej kolorystyce. Poprosiła o żółcie, , pomarańcze, beże, lawendowe odcienie fioletu, musztardową żółć i turkusowe błękity. Jak się okazało wśród moich tkanin musztardy nie brakuje, znalazłam nawet lawendowy. Chwilę zajęło mi dobranie tkaniny/ wzoru na środkowy kwadrat. Zdecydowałam się na ptaszki Joela Dewberry’ego (miałam też pretekst do małych zakupów 😉

I tak skomponowana gwiazda pomknęła do Berlina. Katrin pisze, że się jej podoba, co można przeczytać na jej blogu.


In the middle. That’s how my sewing looks like now.
I’m into a few sew alongs this year.

First one The Bee Hive, is about sewing block for one girl from our group. Each month – one member of our group receives her chosen block. I was queen of the february and I’m waiting for my last block – from Italy. Then i’m going to sew my fairy tale, pink quilt.

Meanwhile I made a block for Katrin our March queen. It’s Double Star in wonderful, calming colorway. Katrin picked: (in her own words) citron, mustard yellow, bright orange and dusky purple or lavender with some aqua accents. I have enough mustard yellow, and lavender wasn’t a problem too. It took me a while to find appropriate pattern for center square. So I had to make a little shopping. Not bad, think 🙂

My star is already in Berlin. Katrin says she likes it – she wrote it on her blog Puppilalla.

MHST 1-6

Kolejny proces twórczy  to także praktyka szycia trójkątów na różne sposoby. Czyli Modern HST sampler z Alyce. Jesteśmy po pierwszej kwarcie, po sześciu blokach. Nie mam zamkniętej listy tkanin, z których szyję ten koc. Niewykluczone, że jeden z uszytych już kwadratów zrobię jeszcze raz, wydaje mi się zbyt krzykliwy. Choć zadecyduję o tym na samym końcu – nie wiem jeszcze jak będą wyglądały kolejne zestawy kolorystyczne.


Another sampler is all about sewing half square triangles, using different methods. Modern HST’s Sampler hosted by Alyce reached its first quarter, we already have six blocks. My fabrics choices are spontaneous, but the main concept is rather visible 😉 I may change one block, it seems to be to loud. But I’ll wait with that, I don’t know future blocks yet.

SS8 Friends around the square

Trzecia roczna akcja dotyczy The Splendid Sampler, ogarniająca swoim zasięgiem (lub rażeniem) cały quilterski świat. Postanowiłam też w to wskoczyć, aczkolwiek mam już pewne wątpliwości, ponieważ zbyt często jak dla mnie pojawiają się bloki z aplikacjami. Niby nie są zbyt skomplikowane, ale nie jestem wielką fanką. Póki co brnę. Na zdjęciach  dwa z czternastu już ogłoszonych (dwóch mi brakuje, czyli jest nieźle).


Third action is called The Splendid Sampler. I’ve jumped into it along with bazillion quilters all over the world. Now I have doubts, because there are some applique blocks. Nothing too complicated but I’m not fond of it yet. But I’m trying. Below you can see first one (applique) and another one – easy one 😉

SS1 Hearts Aflutter

Aplikacja z serca – mistrzostwo świata mi nie grozi 🙂 / I think I’ll not be a master here.

Ten koc szyję z kolekcji mojego ulubionego (czy też macie kilka-naście ulubionych projektantek/ów) zespołu Cotton and Steel, a dokładnie Alexii Marcelle Abegg: Paper Bandana. Po drodze dorzuciłam kilka jednobarwnych tkanin (Kona Cotton – Snow, Shadow, Storm, Coral, Peony) i kilka tkanin C+S z innych kolekcji.


This time I’ve chosen fabrics from one collection, as my leading theme. It’s Paper Bandana by Alexia Marcelle Abegg from wonderful team: Cotton and Steel (love them).
I’ve added some solids (Kona Cotton: Snow, Shadow, Storm, Coral, Peony) and some other C+S’s prints.


O czwartej zabawie z blokami z książki Farmer’s Wife następnym razem.

Jeszcze słowo o wspaniałej niespodziance, którą zrobiła mi fantastyczna quilterka Karolina, której każda kolejna praca mnie oszałamia (pomysłem, kompozycją, doborem kolorów i perfekcją wykonania) i wzbudza zachwyt.  Karolina jest właścicielką sklepu (którego asortyment znam chyba na wyrywki) b-craft.

A zatem otrzymałam od niej przepiękną, kolorową i energetyczną poduszkę na szpilki. I do tego śliczne plasterki gdyby się nie udało w poduszkę trafić 😉

Dziękuję!

SG204888


End of the week was really nice. I received wonderful surprise from fantastic quilter Karolina. Her works are magic, they are colorful, beautiful, perfectly designed and made. I’m great fan of whatever she does 🙂 She owns a shop (I think I know every single item there 😉 – b-craft.
And here is what she sent me: a cute, colorful and energetic pincushion. And funny band aid (if I accidentally miss the pincushion).

Thank you Karolina!

Miłego dnia/ Have a nice day!

Maja

 

 

One thought on “Praca wre/ WIP

Skomentuj

