Przedmiot użytkowy – pokrowiec/ Useful tablet slip cover

tabletcover #1

Trochę czasu zajęło mi przemyślenie formy. Stanęło na dwóch pętlach. Mniejsza, dopasowana trzyma urządzenie, druga, prostopadła do pierwszej stanowi obwolutę, okładkę. Klapka trzyma się dzięki szerokiej gumie.


It took me awhile to work this through. Finally I’ve decided to make two loops. Smaller one is tight and holds tablet. Second one, bigger makes a exterior cover. Black elastic holds the flap. Easy, isn’t it 😉 ?

tabletcover #3

Wszystko udało się uszyć za pierwszym podejściem, bez większych korekt w trakcie, z czego jestem/byłam bardzo zadowolona.

Użyłam dwóch fantastycznych tkanin projektu Carolyn Friedlander z kolekcji Doe. Jeśli nie znacie wzorów tej projektantki – bardzo polecam. Tworzy też bardzo ciekawe koce, dużo też w nich aplikacji. Wydaje mi się, że Carolyn wydaje właśnie o aplikacjach książkę.


I made it in first attempt, with some minor corrections. I felt sooo relieved. Fixing things is soo boring.

I chose two fantastic fabrics by Carolyn Friedlander from very well known line – Doe. If it’s something new for you – please check her works, she’s great designer. She also made quilt patterns, which are lovely (and she uses applique in some of them).

I think Carolyn just wrote a book about applique which is going to be released soon.

 

tabletcover #2

Wracając. Pomiędzy dwie warstwy tkaniny włożyłam poliestrową ocieplinę. Ponieważ chciałam żeby pokrowiec był jak najcieńszy, sprasowałam ją dość ciepłym żelazkiem. Tak potraktowana, ocieplina trochę się kurczy i twardnieje, stając się idealnym zabezpieczeniem dla dość delikatnego sprzętu.

Wszystkie warstwy przepikowałam prawie równoległymi liniami. Dość gęsto. Przyszyłam do obu osobnych jeszcze pętli lamówkę ciętą ze skosu (ze względu na zaokrąglone narożniki) , po czym zszyłam obie pętle. I tyle. Acha, szyjąc lamówkę wszyłam gumę.

Pokrowiec działa i jest w użyciu!!


Back to my cover. I put polyester batting between fabrics. I wanted it to be flat and stiff, so I ironed it roughly. This kind of batting when ironed hot is getting smaller. But its stiffness is what I was looking for.
I quilted it with almost parallel lines, pretty dense. Than I binded it using bias tape (because of rounded corners). Finally I sewed two loops together, along with elastic.
It all works! And we actually use it (which I like most – utility 😉

tabletcover #4

Miłego weekendu!/ Have a nice weekend!

Maja

tabletcover #5

 

Reklamy

3 thoughts on “Przedmiot użytkowy – pokrowiec/ Useful tablet slip cover

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s