Wieści z Roju/ News from The Swarm

In the Middle #1

Na początek dobra wiadomość: uszyte dla Jenn styczniowe bloki w ramach The Bee Hive dotarły! Zajęło to trzy tygodnie, ale ślimakom udało się do tej Ameryki dotrzeć.

Na czym polega zabawa organizowana przez Alyce?

W grudniu zeszłego roku Alyce ogłosiła nabór do „rojów”. Następnie podzieliła nas na dwunastoosobowe grupy. Każdego miesiąca inna członkini roju staje się jego królową. Wtedy to wybiera z listy swój blok, określa kolorystykę, wzory. Każda pszczoła (czyli reszta grupy, 11 sztuk) ma za zadanie uszyć jeden zadany blok, według wskazówek królowej i możliwie szybko jej go wysłać. W ten sposób kolejno, możemy stworzyć niepowtarzalne koce, stanowiące mieszankę interpretacji jednego wzoru, przez nieznane sobie osoby. Oczywiście w czasie zabawy poznajemy się nieco, i to jest jedna ze wspanialszych  części tej inicjatywy 🙂


Good news! My January blocks for Jenn reached her mailbox. It took three weeks, but snails managed to get there!

What is The Bee Hive? Last year, in December, Alyce announced a call for entries for swarms. Then she formed groups consisted of twelve people (bees). Each month one of us become Queen Bee. Being a queen means choosing block (from the list) and listing colors and patterns (basically Queen has to sew her own block in advance). Then she shows it to fellow bees. So they can sew one block for her, according to queen’s specification 🙂 Then you just have to pack it (with some small surprises like fat eight of some fabric, sweets, notions if you like) and send to queen.

At the end of the year each of us will have her own quilt, made by girls from around the world! The best part is that we can get know each other during that year!

In the Middle #2

Wracając do styczniowego bloku – uszyłam dwa. Nie dlatego, że jestem jakaś nadgorliwa, tylko (kompromitacja) okazało się, że dotąd mój 1/4 – calowy szew był 1/4 z plusem. W związku z tym, kiedy już zszyłam pocięte według wytycznych paski, wyprasowałam i popatrzyłam dumna na dzieło – zmierzyłam. No i się okazało, że blok który miał mierzyć 12,5 cala ma w porywach 12,25 tegoż cala. Nie chciałam kombinować, pruć więc uszyłam drugi. I wysłałam Jenn oba, może coś z tym zrobi 🙂


My January block… I made two of them. I should send Jenn a 12,5 inches block. I cut the fabrics (according to the tutorial), sewed, pressed and…measured. It was too small (barely 12,25 inches!). All because of my 1/4 inches foot. It was a 1/4 plus. Now I know…after two years of sewing (what a shame ;). So I thought: no ripping. And made another one. Maybe Jenn will use both? We will see.

The Bee Hive

Tymczasem w lutym królową jestem ja. Wspominałam już jaki blok wybrałam (Wanta Fanta). Minęła połowa lutego i w mojej skrzynce zaczęły pojawiać się uszyte przez dziewczyny bloki! Nie dość, że dostaję pięknie uszyte wzory, to koleżanki pszczółki dorzucają jeszcze urocze upominki: herbatkę, ósemkę ślicznej tkaniny, słodycze…Uroczo!

Powyżej mała kompilacja: blok w lewym górnym rogu jest od Anity, w prawym górnym od Katrin, poniżej po prawej blok Mary. Czwarty uszyłam sama.
Jestem zachwycona  efektem. I nie mogę się doczekać kolejnych bloków!


Good news #2: I’m February Queen! I mentioned that I choose Wanta Fanta block. And I have three blocks from my Bee Mates already! In my mail I found some sweet treats as well (a tea, F8, sweets – already gone).

I put my new blocks along with one of mine. So you can see: top left block from Anita, top right from Katrin, bottom right from Mary and fourth – my own.
I love how it looks together! Can’t wait to see rest of them!

Miłego weekendu!/ Have a nice weekend!

Maja

 

3 thoughts on “Wieści z Roju/ News from The Swarm

  1. Zawsze bałam się brać udział w „roju” (<— zdecydowanie trzeba wymyślić lepszą polską nazwę!), ale bałam się ograniczeń czasowych. Zbyt często nie wyrabiam się ze swoimi zobowiązaniami, żeby brać na siebie kolejne… 😦

    Ale bloki są genialne. ❤

    Polubienie

Skomentuj

