Podaj dalej/ Pass it on

Wanta Fanta The Bee Hive

Pierwszego stycznia zaczęła się zabawa, do której z radością zgłosiłam się w ubiegłym roku: do szycia w Roju organizowanego przez Alyce z Blossomheartquilts. W styczniu Jenn, nasza naczelna Pszczółka była jednocześnie królową i na swój blok wybrała In the Middle. Miałam nadzieję, że moja wersja dotrze do niej przed piątkiem, ale wygląda na to, że jeszcze nie teraz. W związku z tym cisza, nie pokażę swojej wersji łączącej granat z kolorowymi, soczystymi kolorami – ponieważ chciałabym, żeby Jenn zobaczyła je pierwsza, na żywo 🙂


New year started with a fantastic quilt block tutorial series, hosted by Alyce from Blossomheartquilts. Each month one of us (Bees) became a Queen Bee and choses one block which is made for her by rest of us. January’s Queen Jenn picked: In the Middle. I thought I’d share my version of her block here, today but it looks like Jenn still didn’t get my package. I’ll show it next time (I hope), cause I want keep it in secret, a surprise for our Queen 🙂


Pokazuję za to własny, lutowy wybór, gdyż to ja jestem Pszczelą królową w tym miesiącu 🙂 Możemy wybierać z całkiem już sporej listy przeróżnych bloków. Są wieloelementowe, do szycia na papierze, szyte po łuku – trudno się zdecydować. A co było dla mnie najzabawniejsze to to, że wybierając pierwsze trzy typy, nawet na ostatecznie wybrany wzór nie spojrzałam. Było minęło 😉

Ostatecznie, nagle na pierwszą pozycję wyskoczył blok Wanta Fanta składający się z czterech ćwiartek (dwóch wzorów układających na wzór mini szachownicy). Dwie ćwiartki są do uszycia na papierze, pozostałe już bez.

Kiedy miałam już wzór – reszta poszła błyskawicznie. Wybrałam oczywiście róż 😉 Poprosiłam Pszczółki o różowe tkaniny w kwiaty, liście, wzory. Druga paleta, dla tła to szarości, teksty na jasnym, szarawym tle (tu też wzory mile widziane, poprosiłam jedynie, żeby kolorystyka była chłodna).  Każda ćwiartka może być złożona z innej od pozostałych ćwiartek pary tkanin. Będzie mi miło, jeśli Pszczoły podchwycą pomysł szycia z resztek 🙂

Uff. Jedno zdjęcie a tyle pisaniny! Kończąc – teraz już tylko będę wyczekiwać co moje koleżanki z Roju wymyślą 🙂


What I can show is my Feb block, because I’m this month Queen! I could chose from quite few blocks: easy to sew, paper pieced, curved (phew) – it’s hard to make decision. Funny thing was I haven’t even noticed my block during first selection.

And then Wanta Fanta stole my attention – and here it is. Pink, floral, saturated, fun. That’s for main fabrics. I asked for low volume background, in cool tones (some patterns, text are very welcome too!). I think this block is perfect for using scraps.
Phew! One picture – so many words!

the-bee-hive-series

Tymczasem w odległym pięknym mieście Szczecinie, w niedzielę otwarcie Pierwszej Ogólnopolskiej Wystawy Patchworku! Polecam serdecznie – będzie dużo prac,a na wernisażu trochę wiedzy na temat szycia ze skrawków 🙂

wernisaż 7 lutego 2016 o 14:00

w Centrum Kultury Euroregionu Stara Rzeźnia
ul. Tadeusza Wendy 14, 70-655 Szczecin


In the meantime on 7th of February at 14:00 PM in Szczecin… will be grand opening!

First Nationwide Patchwork Exhibition takes place in Centrum Kultury Euroregionu Stara Rzeźnia ul. Tadeusza Wendy 14, 70-655 Szczecin

Miłego weekendu/ Have a nice weekend!

Maja

 

 

4 thoughts on “Podaj dalej/ Pass it on

  1. Swietny wybor bloku! Ciesze sie, ze jestem czescia naszej pszczelej rodzinki i mam szanse uszyc cos dla ciebie. Roze to moze nie moja najmocniejsza strona, ale mysle ze ostatnie Anna Maria na cos sie tu przyda…

    Polubienie

Skomentuj

