Żona rolnika, czyli ćwiczenia z szycia na papierze/ Farmer’s Wife aka learn to paper piece

SG203339

Dałam się porwać pospolitemu ruszeniu o nazwie :wspólne szycie bloków z książki The Farmer’s Wife 1930s Sampler Quilt: Inspiring Letters from Farm Women of the Great Depression and 99 Quilt Blocks That Honor Them. Uff. Prawda jest taka, że od pewnego już czasu nosiłam się z zamiarem uszycia koca z tradycyjnych, amerykańskich bloków. I kiedy nadarzyła się okazja, czyli natknęłam się na odliczanie przed startem międzynarodowej misji wspólnego zszywania, pokazywania i komentowania 99 sześciocalowych kwadratów, pomyślałam: czemu nie! Nabyłam książkę, która składa się jak wskazuje tytuł z listów do redakcji czasopisma Farmer’s Wife oraz przypisanych im (przez autorkę Laurie Aaron Hird) tradycyjnych patchworkowych wzorów. Ciekawa lektura.

farmerswife1930sbanner-200px

I am in. I have decided to join Farmer’s Wife 1930’s Sampler Quilt Sew-along based on book by Laurie Aaron Hird: The Farmer’s Wife 1930s Sampler Quilt: Inspiring Letters from Farm Women of the Great Depression and 99 Quilt Blocks That Honor Them.
In fact I was going to try sewing patchwork based on traditional patterns. And then I found Gnome Angel – blog by Angie who now is hosting this international event 😉 People are sewing those cute 6″ blocks, week by week together.
You can find it everywhere, on FB, Instagram, Flickr… The easiest way is to check Angie’s blog.


SG203432

Pomysłów na udział w zabawie jest mnóstwo. Można kupić gotowy zestaw materiałów i szyć, szyć, szyć. Niektóre quilterki szyją z tkanin tylko jednego projektanta, jednego producenta, w jednej tonacji kolorystycznej. Najłatwiej wejść w świat Żony Rolnika ze strony animatorki całej akcji Angie.

Zdecydowałam się na jednobarwne tkaniny (Kona Cotton) o całkiem żywych, wibrujących kolorach. To dość gruba bawełna, mam nadzieję, że wyjdzie z tego koc o przyjemnej fakturze i wadze. A i jeszcze poważne plany – mam zamiar ręcznie to przepikować…

Póki co jestem nieco w tyle, ale zamierzam jutro i w niedzielę nadrobić. W każdy tydzień Angie zamieszcza na blogu dwa posty o kolejnych blokach, które wspólnie szyjemy. Tempo niezłe, ale damy radę 🙂


 

Some of the quilters sew according to plan: using fabrics from special bundle, from one designer, from one manufacturer or in some color order.

I decided to use solids (Kona Cotton). I selected vibrant, sweet palette and so far so good. I hope that I will end up with heavy, cosy and huge quilt. Hand quilted! Phew!

And now the truth: I am little behind the schedule… Each week there are 2 posts written by Gnome Angel with one block in each. Time is running so fast! Anyway I am going to catch up tomorrow 😉


Żona Rolnika na pewno jeszcze tu wpadnie!

Miłego weekendu, Maja


 

I am sure I invite Farmer’s Wife few more times!

Have a nice weekend, Maja.

4 thoughts on “Żona rolnika, czyli ćwiczenia z szycia na papierze/ Farmer’s Wife aka learn to paper piece

  1. Jak może wiesz lub nie Żona i mnie zauroczyła. Z tą różnicą że wpadłam na 1920 😉 Twoje kolory są przepiękne! (kocham solidy w żywych barwach :))
    I jakże zacny cel ręcznego pikowania!
    Kibicuję Ci i mam nadzieję że wytrwasz w tempie. Ja już jakiś czas temu się poddałam i szyję we własnym tempie żuczka.

    Lubię to

Skomentuj

