Panie i Panowie nadchodzi Siepień!/ Ladies and Gentlemen – here comes August!

August Inside Addition 1

Nareszcie. Skończony mój, własny miękki koc. A zatem sierpień nadchodzi wraz z grudniem!!

Do uszycia kołdry zużyłam niemal całego zestawu czternastu tłustych ćwiartek kolekcji August firmy Cotton + Steel. Do tego dodałam wspaniałą, miękką szafranową szetlandzką flanelę (już kilkakrotne powtórzenie tych trzech ostatnich słów sprawia, że robi się cieplej ) oraz kilka jednokolorowych bawełn z zielonego zestawu Kaffe Fassetta. Po chwili zastanowienia muszę sprostować. Tkaniny Kaffe których użyłam to po angielsku shot cottons czyli bawełny tkane z dwóch odcieni nitek, dzięki czemu tkanina pięknie się mieni. Efekt jest moim zdaniem zachwycający i obrazą byłoby nazywanie ich jednokolorowymi 😉 Poza tym dodam jeszcze, że są delikatniejsze od jednokolorowej Kony, w porównaniu z nimi bawełny KF są jakby luźniej tkane. Wracając do sierpniowego zestawu – kupiłam go w amerykańskim FatQuarterShop’ie korzystając z wygranego w zeszłorocznym konkursie u Joanny kuponu. To był mój pierwszy zaoceaniczny zakup tkaninowy i oczywiście wielka frajda z otrzymanej nagrody. Same miłe wrażenia, nie wspominając nawet, że długo marzyłam o materiałach od dziewczyn z C+S. Dlatego postanowiłam, że powstały z tej zdobyczy koc będzie M Ó J 😉


Finally! Here it is – my own, cosy blanket. August comes along with December. 😉

I pulled out my very special FQB: August by Cotton and Steel, and some green shot cottons by Kaffe Fassett. Then Saffron Shetland Flannel (repeating these three words make me instantly warmer) came along.

Shot cottons are gorgeous! Made from two colors (warp has one and weft another color, sometimes they are very similar, sometimes the difference is very visible), with fantastic depth and beetle’s wings appearance. They are more delicate than Kona Cottons , little bit thinner.

Back to my August which I bought at FatQurterShop last year. My first overseas shopping, my first C+S’s in my stash, my first coupon I have won at Joanna’s QAL. So many good memories. I could not do anything else than sewing a quilt for MYSELF 😉

August Inside Addition 2

Wracając do tkanin. Ta której użyłam na tył, to kolejna ulubiona (a co!) – z dość już dorosłej kolekcji Flea Market Denyse Schmidt. Piękne szare tło, śliczne jesienne kolory kwiatuszków.

Lamówka tym razem jednokolorowa w idealnie pasującej do występujących z przodu i z tyłu koca czerwieni – Red z Art Gallery Fabrics. Musiałam coś od nich wcisnąć 😉 A kolor jest fantastyczny – nasycony, trochę rudawy, głęboki.


 

More fabrics. For the back I chose another one of my favourite from Denyse Schmidt Flea Market collection. Fantastic gray and divine, autumnal flowers. Love it.

Binding is made from Red by Art Gallery Fabrics (I had to put something from AGF in my little one ;). The colour is a perfect match to all reds in the quilt. It is deep, warm and has some caramel tones.

August Inside Addition 6

A teraz bloki 😉 Wzorowałam się na tym projekcie trochę go powiększając. To dobry blok na początek zabawy z patchworkiem. Miałam zamiar napisać, że szybko się szyje, ale patrząc na to ile czasu zabrało mi skończenie koca – chyba się ugryzę w język…


Blocks are based on this tutorial but I increased the size of it a little bit. I think it is a nice block for beginners who know how to cut and sew and like to do something more than sewing squares 🙂 I was going to write that sewing it goes fast… but it took me so long to finish it…

August Inside Addition 5

Kiedy już pozszywałam wszystkie kwadraty złożyłam je razem z bawełnianym wypełnieniem i kwiatowym tyłem, zatrzymałam się na pikowaniu. Podjęcie decyzji jak pikować zajęło mi trochę czasu. Chyba też obawiałam się przeszywania tego (w moim odczuciu) kolosa na  domowej maszynie. Ale poszło nadspodziewanie gładko. I znowu w romby (a planowałam w linie…)! Dzięki takim przeszyciom, zwłaszcza z tyłu koc zyskał tradycyjny charakter.


 

My sandwich was ready and then I stopped. I was not sure which way to go, how to quilt it. I was afraid quilting on my domestic machine. but everything went nice and smooth. I think quilting look old fashioned (especially on the back).

August Inside Addition 3

Takie są fakty:

koc mierzy ok 150x200cm

tkaniny, wypełnienie i nici bawełniane

wykorzystałam blok o nazwie Inside Addition – 48 sztuk


Facts:

Quilt measures 59 x 78 inches

Cotton fabrics, batting and thread.

 48  Inside Addition blocks 

August Inside Addition 4

Miłego weekedu! Have a nice weekend!

 

aha!

Niniejszym ogłaszam pierwszy skończony projekt w ramach 2015 Skończmy to razem w czwartym kwartale – #3 z listy

And my beloved August is my first finished work from my 2015 Finish Along Q4 list (#3 done!)

2015falbutton200

 

 

 

5 thoughts on “Panie i Panowie nadchodzi Siepień!/ Ladies and Gentlemen – here comes August!

  1. Doczekałam się 🙂 Piękny! I miałaś rację z tą czerwoną, jednolitą lamówką. Jak ulał. I do przodu i do tyłu, który też jest piękny. A tkaniny z „sierpnia” obejrzałam w sieci i są fantastyczne! „Na żywo” quilt musi być jeszcze piękniejszy. Dobrze, że zmieniłaś zdanie co do pikowania w linie, teraz jest jak kropka nad i. Bardzo mi się podoba 🙂

    Polubienie

  2. Jest niesamowicie piękny – bardzo mi się podoba 🙂 Jest bardzo pozytywny, wszystko na „plus” , to te wszystkie plusy sprawiły 😉

    Polubienie

Skomentuj

