Cześć chłopaku – praca wre/Hello boy WIP

Hourglass boy quilt

Kilka miesięcy temu wzięłam udział w zabawie Crush on stash i skomponowałam zestaw tkanin spośród moich stanów magazynowych. Zabawa u Julianny została odwołana, jednak dobrane wtedy tkaniny cały czas czekały na swój moment. Podczas pracy nad wzorem zestaw jeszcze rozbudowałam, ponieważ pomysł opierał się na wzorze w tonacji turkusowej wyłaniającym się z musztardowego tła.

To chyba dopiero drugi kocyk, w którym użyłam tak różnorodnych tkanin. Podoba mi się, że wzór staje się widoczny z perspektywy, z bliska jest bardziej mozaiką kolorów.


Few months ago I took a part in Julianna’s Crush on Stash event and created special bundle from fabrics from my stash. Unfortunately whole event was cancelled, but my bundle was waiting for its moment. I added more prints when I decided to create turquoise pattern on mustard background.

Finally it is only second patchwork made with so many different fabrics! I like how the design became visible from larger perspective. When close it is just a mosaic of colors.

Hourglass boy quilt sketch

Kompozycja opiera się na dwóch blokach: trójkątach powstałych z połówek kwadratów (HST) oraz klepsydr. Połączenie tych dwóch daje tyle możliwości, że jedynym problemem staje się decyzja: który wybrać 🙂

Po raz kolejny zszywałam poszczególne kwadraty metodą łańcuszkową (chain piecing, mamy jakiś fachowy termin po polsku?) – nie wiem, jak mogłam być do niej nastawiona sceptycznie. A byłam, i co gorsza na początku mojej przygody z patchworkiem omijałam ją szerokim łukiem… Na szczęście jakoś ta wiedza wchodzi z czasem do głowy.

Teraz tylko pikowanie i obszywanie lamówką. I fruu do adresata!


Whole idea is about arranging half square triangles and hourglass blocks. Possibilities seem to be endless, the only problem is:which way to go?
I chain pieced it – I do not know why I was so skeptical about it? Happily sometimes people get wiser, so did I 😉
Now it needs quilting and of to go, to the little boy!


Patchwork zgłosiłam do zabawy organizowanej przez Alyce z blogu Blossom Heart Quilts.  

Zabawa polegała na pracy nad własnymi blokami, od poszukiwania inspiracji, poprzez projektowanie i szycie wymyślonych przez siebie wzorów. Spośród przesłanych przez Flickr zdjęć zostali wylosowani szczęśliwcy, wśród których znalazłam się i ja! Nagrodą jest kupon do sklepu Shabby Fabrics. Jeszcze mnie tam nie było 😉

To nie koniec niespodzianek w tym tygodniu 🙂

Odebrałam na poczcie paczuszkę od Basi, autorki super blogu PatchTworki 🙂

Nie ma co, betyipiernaty obchodzą zielono-turkusowy tydzień!

A to co było w środku:

Treat 1-1

This Hello Boy was taking part in challenge called my DIY block design hosted by Alyce from Blossom Heart Quilts. It was all about looking for ideas, designing and sewing individual blocks. I sent mine via Flickr and guess what! It was chosen and won one of wonderful prizes!! It is a gift certificate from Shabby Fabrics! 

And it is not over yet! I received something special: a hand made gift from Basia from blog PatchTworki.

And here it is my very own beautiful pincushion called Spring.

Is it not this a green-turquoise festival week here at betyipiernaty?!

6 thoughts on “Cześć chłopaku – praca wre/Hello boy WIP

  1. No tak. Zgadzam się z przedmówczynią 🙂 Świetnie wygląda z perspektywy. Ach jak ja lubię turkusy 🙂 Przy okazji dziękuję za miłe słowa. Polecam się na przyszłość 😉

    Lubię to

Skomentuj

